Biuro Prasowe

Pisanie nie polega jedynie na wyrażaniu myśli, to także głęboka zaduma nad wymową każdego słowa. Paulo Coelho, Czarownica z Portobello

Globalna ekspansja Cognifide

Prestiżowy projekt dla afrykańskiego banku ABSA. Nowe biuro w Johannesburgu, największym mieście RPA i głównym ośrodku przemysłowym i kulturalnym Afryki Południowej. Jedyny w Polsce tytuł Platynowego Partnera oraz włączenie produktu Zen Garden do regularnej oferty firmy Sitecore, drugiego największego producenta CMS-ów na świecie. Bobcat i AET – nowe  narzędzia open source do automatyzacji testów. Owocna współpraca z największymi agencjami WPP i plany systematycznego wzrostu zatrudnienia w Polsce. To tylko niektóre z długiej listy sukcesów Cognifide, angielsko-polskiej spółki IT, w ostatnich miesiącach.

Kiedy w 2005 roku Miro Walker, Anglik z polskimi korzeniami, oraz jego wspólnik Stuart Dean, zakładali w Londynie i Poznaniu firmę Cognifide, nie przypuszczali, że zaledwie 11 lat później będą zatrudniać blisko 300 osób na trzech kontynentach. I że będzie to dopiero początek globalnej ekspansji ich biznesu. Z perspektywy 2 ostatnich lat decyzja o dołączeniu Cognifide do działającego w 113 krajach i generującego ponad 12 miliardów funtów dochodu holdingu komunikacji marketingowej WPP okazała się strzałem w przysłowiową dziesiątkę.

Od momentu wejścia do rodziny WPP systematycznie rozwijamy współpracę z największymi jej agencjami: Wunderman, VML, Ogilvy i wzmacniamy naszą pozycję wewnątrz grupy. Uznanie, jakie zdobyliśmy przez ten czas u naszych partnerów, owocuje kolejnymi ciekawymi i coraz bardziej zaawansowanymi technologicznie projektami. Naszymi klientami są obecnie największe marki na świecie, takie jak Ford, GSK, Telegraph, Barclays czy HSBC. Pracujemy z nimi zarówno w Europie, jak i w USA oraz Południowej Afryce. Jednakże większość prac programistycznych odbywa się nadal w Polsce, w naszej siedzibie w Poznaniu – opowiada Marcin Stańczyk, dyrektor zarządzający Cognifide Polska.

To właśnie polski zespół przy wsparciu kolegów z londyńskiego oddziału Cognifide stworzył w 2016 roku opartą na Adobe Experience Managerze (AEM) platformę dla ABSA – jednego z największych banków Południowej Afryki, członka Barclays Africa Group. Prace nad tym zaawansowanym technologicznie projektem trwały niespełna 6 miesięcy.

Nową stronę ABSA zbudowaliśmy, używając naszego produktu, Zen Garden w wersji dla Adobe Experience Managera. Pozwala on na elastyczne tworzenie witryn internetowych, dzięki wykorzystaniu gotowych modułów, przez co znacznie skraca się czas dostarczenia projektu. Craig Corte, odpowiedzialny w banku za design i user experience, porównał to do układania witryn z klocków Lego. Zarządzanie nimi jest dla klienta bardzo proste i zmniejsza koszty utrzymania takiego rozwiązania – wyjaśnia Albert Cenkier, dyrektor techniczny Cognifide.

W zaledwie 2 miesiące od wprowadzenia nowej platformy ABSA zanotował 34%-owy wzrost nowo otwartych kont. A pod koniec  października tego roku główna witryna internetowa banku www.absa.co.za zdobyła prestiżową nagrodę branży marketingowej w Południowej Afryce – The New Generation Social & Digital Media Award w kategorii najlepsza strona korporacyjna.

Ogromny sukces projektu ABSA sprawił, że postanowiliśmy założyć pierwsze biuro w Afryce, a dokładniej w Johannesburgu, największym mieście RPA – dodaje Marcin Stańczyk. – Kolejny krok w międzynarodowej ekspansji Cognifide bardzo mocno przekłada się na pracę polskiego zespołu. W ostatnim czasie powiększyliśmy metraż naszego biura w Poznaniu o 50%. Obecnie zatrudniamy w nim ponad 200 osób, ale w najbliższych kilku latach planujemy systematycznie zwiększać liczbę pracowników o około 30% rocznie.

Oprócz produktów firmy ADOBE – wspomnianego AEM oraz ekosystemu Adobe Marketing Cloud, programiści Cognifide wykorzystują w swoim międzynarodowych projektach także platformę Sitecore. W lutym spółka została jedynym w Polsce Platynowym Partnerem koncernu, a unikalny, autorski produkt Cognifide Zen Garden Sitecore został włączony do jego oferty pod nazwą Sitecore Experience Accelerator (SXA). Nad dalszym rozwojem SXA pracuje zespół złożony z developerów obu firm. Produkt polskich programistów jest obecnie używany przez takich klientów jak globalny koncern biotechnologiczny Novozymes, amerykański dostawca usług medycznych Concentra czy firmy zajmujące się badaniami i leczeniem słuchu – Oticon i Sennheiser, będące częścią światowej organizacji DGS w ramach Grupy William Demant Holding.

Specjaliści Cognifide – jedni z najlepszych w kraju – są autorami innowacyjnych narzędzi IT na skalę światową. Poza komercyjnymi produktami tworzą także rozwiązania open source, z których może skorzystać każda osoba zainteresowana danym obszarem IT. Pod koniec sierpnia br., po ponad 2 latach pracy, 25-osobowy zespół programistów firmy pokazał światu swój nowy projekt – Bobcat, darmowe narzędzie do automatyzacji testowania dowolnej aplikacji webowej. Tylko we wrześniu został on pobrany aż 140 razy. Natomiast ponad 30 osób pracowało w podobnym okresie nad nową wersją stworzonej w 2011 r. aplikacji do automatyzacji testów AET (Automated Exploratory Testing). Wyszukuje ona różnice na stronach internetowych i jest przydatna szczególnie po zmianach takich jak: migracja stron na nowe środowiska, zmiany w ich konfiguracji, wprowadzanie treści oraz podczas codziennej pracy nad budową strony przez zespół deweloperski. Dzięki AET przetestowanie pojedynczej strony zajmuje obecnie jedynie 15-20 sekund.

Międzynarodowe sukcesy Cognifide zawdzięczamy przed wszystkim pracownikom – niezwykle uzdolnionym, wysoko wykwalifikowanym ludziom, którzy pracują z pasją i nieustannie się rozwijają. W naszej firmie zatrudniamy zarówno doświadczonych programistów, jak i osoby młode, rozpoczynające dopiero swoją karierę zawodową. Poza biurem w Poznaniu, współpracujemy także z partnerami w Szczecinie i Wrocławiu. Zależy nam na budowaniu takiego środowiska pracy, które wspiera wellbeing i dobre samopoczucie pracowników. Organizujemy wiele wewnętrznych akcji, promujących zdrowy styl życia i pracy. W dalszym ciągu rozbudowujemy system zarządzania wiedzą w organizacji. Zapewniamy także pracownikom przyjazne otoczenie – zaprosiliśmy do współpracy wielkopolską policję, która edukuje nas w zakresie szeroko rozumianego bezpieczeństwa. Wszystkie te działania zebraliśmy pod wspólnym szyldem programu „Feel Good @Cognfide!” – podsumowuje Marcin Stańczyk.

 Liczby Cognifide Polska:

  • Od ponad 11 lat na rynku
  • Przychody w 2015 r. – blisko 18 mln GBP, plany na 2016: 23 mln GBP, na 2017 – ponad 30 mln GBP
  • Główny udziałowiec – WPP (75%)
  • 221 pracowników w Polsce (sierpień 2016), łącznie 293 w 4 oddziałach na świecie
  • ponad 60% – pracownicy należący do pokolenia Y
  • 82% pracowników deklaruje dumę z pracy w Cognifide*
  • 90% pracowników uważa, że Cognifide ma dobrą opinię jako pracodawca*
  • 86% pracowników poleciłoby pracę w Cognifide swoim znajomym*
  • 84% pracowników przeszkolonych w 2015 (szkolenia twarde i miękkie)
  • 694 – liczba kandydatów do pracy w Cognifide w 2015 roku
  • 215 – liczba kandydatów na stażystów w programie stażowym Career Start Up w 2016 roku (zatrudniono 15 osób)
  • 91% – liczba kandydatów, którzy poleciliby swoim znajomym udział w rekrutacji w Cognifide (dane z badania Candidate Experience 2015)

*dane z badania Puls Cognifide, przeprowadzonego przez zewnętrzną firmę badawczą w 2016 r.

Fot. materiały prasowe Cognifide Polska